پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نکات مهم بدن‌سازی
نوشته شده در یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
بازدید : 341
نویسنده : سجادرشیدی
نکات مهم بدن‌سازی


نکات مهم بدن‌سازی

توجه به چند نکته اساسی برای بدن‌سازان مبتدی موجب نتیجه ‌گرفتن بهتر آنان در این رشته ورزشی می‌شود. به این نکات توجه کنید.

 

● مقدمات بدن‌سازی

 

▪ تعدادی دمبل و میز بدن‌سازی در منزل داشته باشید تا چنانچه نتوانستید در باشگاه تمرین کنید، رشد شما متوقف نشود.

 

▪ فراموش نکنید که بهترین اوقات بدن‌ساز زمانی است که در یک باشگاه تمرین می‌کند.

 

▪ پیش از روانه شدن به باشگاه، از برنامه تمرینی آگاهی داشته باشید.

 

● اصول صحیح تمرین

 

▪ از تمرینات قسمت بندی شده روی عضلات استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را بگیرید.

 

▪ سعی کنید از برنامه‌های تمرینی متنوع استفاده کنید.

 

▪ از تمرینات جایگزین به جای انجام تمرینات یکنواخت روی هر عضله استفاده کنید.

 

▪ پیش از تمرین بدن را به صورت مطلوب گرم کنید.

 

▪ شدت تمرین رابیش از حد بالا نبرید.

 

▪ قسمت‌های گوناگون بدن را هماهنگ و به طور کامل تمرین دهید.

 

▪ سعی کنید نقاط قوت بدن خود را به اوج برسانید.

 

▪ در رفع نقاط ضعف بدن نیز اهتمام لازم را بورزید.

 

▪ در کاهش دادن چربی بدن با تمرینات هوازی تلاش کنید.

 

▪ تقریبا در هرچهار تا شش هفته سیستم تمرینی را تغییر دهید.

 

● تقویت قلب و عروق

 

▪ همان‌طور که عضلات اسکلتی را تقویت می‌کنید، سعی کنید عضلات قلب را نیز با انجام تمرینات قلبی عروقی و هوازی تقویت کنید.

 

▪ تقویت سیستم قلبی عروقی یکی از راه‌های جلوگیری از فلات یا استپ عضلانی است.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , 6نکته برای آقایان , 10 عجوبه , 40مورد از کم هزینه ترین لذتهای دنیا , نکات مهم بدن‌سازی , ,



صد سال گذشته
نوشته شده در یک شنبه 2 دی 1391
بازدید : 349
نویسنده : سجادرشیدی

تصاویری مشاهده می‌کنید، از جهان در یک صد سال گذشته و تغییر و تحولاتی که در طول یک قرن در این کره خاکی روی داده است.
به نظر شما جهان یک صد سال پیش چگونه بود و چه تغییر و تحولاتی در طی یک قرن در جهان ایجاد شد.

تصاویری مشاهده می‌کنید از مقایسه جهان در سال ۱۹۱۲ و ۲۰۱۲

تلفن



عمل‌های جراحی

 


:: موضوعات مرتبط: عمومی , دستاورد های دنیا , 10 عجوبه , مقایسه تصویری جالب یک قرن پیش با امروز! , تصویر ، عکس و ... , گوگل , ,
:: برچسب‌ها: صد سال گذشته ,



ماشین های شکلاتی ایرانی
نوشته شده در یک شنبه 25 آذر 1391
بازدید : 882
نویسنده : سجادرشیدی



ارزش جهانی پول ایران از 300سال پیش تا امروز
نوشته شده در پنج شنبه 8 تير 1391
بازدید : 772
نویسنده : سجادرشیدی

در زمان شاه طهماسب صفوي، يعني در سده شانزدهم ميلادي، واحد پول ايران «شاهي» بود و هر ۲۰۰ شاهي برابر با يک «تومان». طبق مندرجات سفرنامه جنکينسون، در آن زمان هر شاهي با يک شيلينگ انگليس برابر بود. هر پوند استرلينگ برابر با ۲۰ شيلينگ است. بنابراين، يک تومان ايران برابر بود با ۱۰ پوند انگليس. يعني، ارزش پول ايران ده برابر پول انگليس بود.

الف - منابع تاریخی نشان مي دهند ارزش برابري پول ملي ايران با پول‌هاي معتبر جهاني در مقاطع تاریخی مختلف به اين شرح بوده است

 

به ادامه مطالب بروید

 

 


:: موضوعات مرتبط: بچه ها , چند نکته مهم , روان شناسی , فلسفه , عمومی , دستاورد های دنیا , 10 عجوبه , قهوه خونه , آدم مســـــــــت باشه اما پست نباشه , ,
:: برچسب‌ها: ارزش جهانی پول ایران از 300سال پیش تا امروز ,



10 عجوبه
نوشته شده در دو شنبه 12 دی 1390
بازدید : 321
نویسنده : سجادرشیدی

 

 
10 اعجـوبـه كوچك دنیا..!
بچه ها شخصيت جالب و عجيبي دارند، به نوعي كه گاهي اوقات حركات عجيب و غريب از خود نشان ميدهند كه باورش براي خيليها مشكل است، گاهي اوقات آنان با وجود سن كم، دست به كارهاي خارقالعادهاي ميزنند كه باعث تعجب ميشود و انسان را تا مرحله حيرت پيش ميبرد درست مثل 10 بچهاي كه ما از آنان به عنوان اعجوبه ياد ميكنيم، لطفا مطلب زير را بخوانيد.

«كيم اونگ يونگ»، باهوشترين فرد دنيا
اين فوق نابغه كرهاي در سال 1962 به دنيا آمد و در حال حاضر باهوشترين فرد دنيا محسوب ميشود. او در چهار سالگي ميتوانست زبانهاي ژاپني، كرهاي، آلماني و انگليسي را بخواند. در پنج سالگي سختترين مسئلههاي ديفرانسيل و انتگرال را حل ميكرد و بهره هوشي بسيار بالا يعني بالاي 210 داشت. كيم از 3 تا 6 سالگي دانشجوي افتخاري دانشگاه هانگ يانگ بود و در 7 سالگي به «ناسا» دعوت شد. او در پانزده سالگي دكتراي خود را گرفت.

«گريگوري اسميت»، كانديداي صلح نوبل

گريگوري اسميت در سال 1990 به دنيا آمد در دو سالگي ميتوانست بخواند و در ده سالگي وارد دانشگاه شد. ولي نبوغ تحصيلي، تنها نيمي از داستان گريگوري اسميت است. او عاشق صلح ميباشد و از سنين كم به عنوان حامي و يكي از فعالان حقوق كودك و صلح جهاني به كشورهاي مختلف دنيا سفر كرده است. او موسس سازمان بينالمللي دفاع جوانان است كه اصول صلح را به كودكان و جوانان سراسر دنيا آموزش ميدهد. او با بيلكلينتون و ميخائيل گورباچوف مذاكره داشته و در مقابل سازمان ملل سخنراني كرده است. گريگوري در 12 سالگي كانديداي اخذ جايزه صلح نوبل شد.

«اكريت جاسوال»، جراح هفت ساله

اكريت جاسوال يك نوجوان هندي است كه باهوشترين فرد هندي به شمار ميرود. او در سال 2000 و در هفت سالگي اولين موفقيت پزشكي خود را به دست آورد. بيمار او دختري هشت ساله بود كه پول كافي براي رفتن به بيمارستان نداشت. دست اين دختر به حدي سوخته بود كه جمع شده و به شكل مشت درآمده بود. اكريت هيچ تجربهاي در جراحي نداشت، ولي اين دختر را عمل كرد و او ديگر ميتوانست انگشتان خود را باز و بسته كند. اكريت به مطالعات پزشكي خود ادامه داد و در دوازده سالگي دارويي براي درمان سرطان ساخت. او هماكنون كوچكترين دانشجوي دانشكده پزشكي هند است.

«كلئوپاترا استراتان»، خواننده سه ساله

كلئوپاترا در اكتبر 2002 در مولداوي به دنيا آمد. پدر او نيز يك خواننده است. كلئوپاترا كوچكترين خواننده پردرآمد دنيا به حساب ميآيد. او در سال 2006 آلبوم «در 3 سالگي» را روانه بازار كرد و ركورد فروش آلبومهاي موسيقي دنيا را شكست. او براي هر آهنگ خود هزار يورو ميگيرد.
«آليتا آندره» نقاش دو ساله

آليتا دو ساله است ولي نقاشي را پيش از اين آغاز نموده است. وقتي «مارك جميسون» رئيس گالري نقاشي ملبورن استراليا نقاشيهاي اين هنرمند را ديد آنقدر از آن خوشش آمد كه تصميم گرفت آنها را در يك نمايشگاه به نمايش بگذارد. اين نمايشگاه با استقبال گرم تماشاچيان مواجه شد و همه ميخواستند خالق آن آثار را ببينند در آن زمان بود كه جميسون تازه متوجه شد نقاش اصلي آن تابلوها دختر 22 ماهه هنرمند يعني «آليتا آندره» است.

«آرون كريپكه» در دوران دبيرستان استاد هاروارد شد

سائول در سال 1940 در نيويورك به دنيا آمد. او يك نابغه به تمام معني بود. در چهار سالگي جبر را كشف كرد و در پايان دوره ابتدايي هندسه، حساب و فلسفه را به پايان رساند. در نوجواني يك سري مقاله نوشت كه معلوم شد همه اصول منطق كيفي هستند. در همان زمان از سوي دانشگاه هاروارد نامهاي به او رسيد كه از وي دعوت ميكرد براي تدريس به آن دانشگاه برود. او ميگويد: «مادرم گفت بايد اول دبيرستان را تمام كنم و بعد به دانشگاه بروم» بعد از دبيرستان، سائول استاد هاروارد شد و اكنون بزرگترين فيلسوف زنده دنيا ميباشد.

«مايكل كرني» ليسانسيه ده ساله و ميليونر تلويزيوني

مايكل كرني 24 سال دارد. او در ده سالگي مدرك ليسانس خود را گرفت و در سال 2008 در مسابقه «كي ميخواهد ميليونر شود» شركت كرده و برنده يك ميليون دلار جايزه شد. او ركوردهاي جهاني بسياري دارد كه يكي از آنها تدريس در دانشگاه در 17 سالگي است.
«الينا اسميت» مشاور راديويي 7 ساله

ايستگاه راديويي شهر الينا زماني به او به عنوان مشاور يا سنگ صبور يك شغل داد كه او به راديو زنگ زد و در پاسخ به زن شنوندهاي كه از كار بيكار و افسرده شده بود، گفت: «عزيزم فقط بايد با دوستانت به ورزش بولينگ بروي و روزي يك ليوان شير بنوشي.» توصيه الينا آنقدر براي شنوندگان جالب بود كه اين ايستگاه راديويي هفتهاي يك ساعت او را به عنوان سنگ صبور به استوديو دعوت ميكرد. الينا مشاورههاي مختلفي به شنوندگان ميدهد و مشكلات بسياري از به هم خوردن نامزدي تا از بين بردن بوي بد عرق را پاسخ ميدهد. وقتي يك شنونده براي او نوشت كه چطور شوهر پيدا كند؟ الينا پاسخ داد: «به خودت برس ولي زياد آرايش نكن.» و وقتي شنونده ديگري پرسيد چه كار كند تا نامزدش به سوي او بازگردد، گفت: «اين مرد ارزش دلشكسته شدن ندارد. زندگي آنقدر كوتاه است كه نبايد به خاطر يك مرد آن را خراب كرد

«فابيانو لوييجي كاروانا» اعجوبه شطرنج

فابيانو يك نوجوان 16 ساله ايتاليايي است كه در 14 سالگي استاد بزرگ شطرنج شد. او بهترين شطرنجباز زير هجده سال در سراسر دنياست.
«ويلي موسكوني» آقاي بيليارد در 6 سالگي
موسكوني معروف به آقاي بيليارد در آمريكا از شش سالگي به طور حرفهاي بيليارد بازي ميكرد. او در حقيقت بازي بيليارد را از تمرين كردن با سيبزمينيهاي كوچك آغاز كرده بود. مدتي بعد پدرش به نبوغ او پي برد و او را در مسابقات بزرگ شركت داد.
 

:: موضوعات مرتبط: 10 عجوبه , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد